Saturday, October 10, 2015

Mencari usahawan muda!!

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah sekarang ini kita lihat, semakin ramai golongan muda yang berminat untuk menjalankan perniagaan. Macam saya semasa mula-mula terfikir nak berniaga dulu, saya search mcm2 jenia perniagaan di internet. Antara banyak2 tu, ada 2 jenis perniagaan yang saya finalisekan, sama ada nak jual kain batik sutera Terengganu secara online atau jadi ejen takaful.

Memandangkan simpanan pada waktu itu tidak banyak, dan saya memang tidak mahu memulakan perniagaan saya dengan membuat hutang dengan mana2 pihak, dan saya mahukan ada mentor yang boleh menunjuk ajar bagaimana untuk berniaga, saya akhirnya memilih untuk menceburi bidang takaful. Allah menemukan saya dengan blog yang ditulis oleh mentor saya, Abd Aziz Riadi, yang merupakan salah seorang speaker hotseat IMKK minggu lepas. Pada ketika itu, beliau masih baru bermula sebagai unit manager, tak glamer mcm skrg :p

Dipendekkan cerita, setelah bberapa kali menangguh pertemuan dengannya kerana kesibukan kerja saya pd waktu itu, akhirnya saya bertemu beliau dan menyatakan hasrat untuk menjadi seorang agent. The rest is history. Beliau membimbing saya daripada zero sehingga saya berada di mana saya hari ini. Syukur alhamdulillah, keputusan saya tepat dan tidak sekali kali saya akan berpaling ke belakang.

Setelah hampir lima tahun di dalam bidang ini, sekarang sudah tiba masanya untuk saya pula mencurahkan ilmu yang ada kepada bakal bakal usahawan muda di luar sana. Jika anda sedang terfikir untuk menjadi agent takaful seperti saya, ingin menambah pendapatan yang tiada had untuk membantu keluarga, mempunyai rasa ingin belajar yang tinggi, sukakan cabaran untuk menjadikan diri lebih baik drpd sebelum ini, mahukan perniagaan yang dibimbing secara one to one, hubungi saya, Lin Che Mat di 013-6448832. 

Saya sedang menunggu panggilan / sms daripada anda, yang tidak mahu menyesal di hari tua kerana takutkan cabaran di hari muda. Apa salahnya mencuba?

Pakar takaful berpengalaman,
Lin Che Mat
0136448832



Sent from my Samsung device

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Ads Inside Post