Monday, July 6, 2015

Selamat datang Lin Che Mat DOT com

Assalamualaikum wbt,

Kepada pembaca yang menaip "linchemat.blogspot.com", yang mungkin mendapat alamat blogspot saya daripada fliers, kad, facebook, atau macam mana sekalipun, jangan panik kerana anda sedang berada di page yang betul walaupun alamat yang tertera di atas ialah www.linchemat.com.

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga guna domain nama sendiri. Jutaan terima kasih kepada Wan Mus (boleh cari nama dia di facebook atau www.wanmus.com), yang juga dikenali sebagai Sifu Adwords, pakar Google Adwords, yang juga merupakan sepupu saya yang tolong set upkan nama domain ni untuk saya. Mula2 dulu masa beliau mula pindah ke KL, saya masih ingat akan kesukaran beliau nak explain kepada saya apa pekerjaannya semasa ingin mengisi borang takaful. Lagi2 pada ketika itu tidak ramai yang menjalankan perniagaan secara online. Alhamdulillah, sekarang beliau dah terkenal sebagai pakar yang boleh buat bisnes anda huru-hara!! Huru-hara kerana tak cukup tangan nak handle order!! Hehe.. (beliau juga merupakan sepupu saya yang pertama menjadi client saya, so saya sebenarnya sgt terhutang budi kepada beliau kerana mpercayai saya sebagai ejen takaful sepanjang hayat beliau sekeluarga).



Terima kasih juga kepada mentor saya, yang menasihatkan saya untuk mendapatkan domain saya sendiri ini. Ada juga pihak yang menawarkan kepada saya untuk menulis blog untuk saya dengan sekian sekian bayaran, tetapi tidak dipersetujui oleh mentor saya. Katanya, "blog ini adalah artwork  atau hasil kerja tangan kita. Tak akan sama orang lain tulis dan kita sendiri yang tulis," dan saya bersetuju dengan beliau. Setiap kali menulis entry blog, saya pasti akan menulis dengan penuh perasaan, dan kadang kala bila ada idea nak menulis ketika sedang melakukan kerja lain, saya tiba2 akan jadi terlebih excited dan tersenyum sorang2 :)



Apa pun, semoga linchemat.com akan menjadi wadah yang baik untuk saya berkomunikasi dengan lebih ramai pembaca, dengan lebih ramai orang di luar sana yang mendambakan penjelasan yang jelas, telus dan lengkap tentang takaful. Juga sebagai sebahagian saham akhirat saya memberikan kesedaran tentang kepentingan takaful kepada orang yang mungkin tidak pernah dapat berjumpa dengan saya sekalipun.

Lin Che Mat DOT com, selamat datang ke World Wide Web!

Lin Che Mat
013-6448832
www.linchemat.com
noorhazlin@prupartner.com.my


No comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Ads Inside Post